כדי להתחיל ללכוד נתוני קהל, עליך להגדיר פיקסלים עבור כל אחת מפלטפורמות הפרסום שלך. כדי למצוא את מזהה הפיקסל שלך לפייסבוק, בצע את ההוראות שלהלן.
עדיין לא הגדרת פיקסל פייסבוק? בצע את ההוראות כאן כדי להתחיל.
איך למצוא את מזהה הפיקסל שלי?
- היכנס לפייסבוק ועבור לחשבון שלך ב'מנהל המודעות'.
- פתח את סרגל הניווט ובחר מנהל האירועים.
- העתק את מזהה הפיקסל שלך מתחת לשם האתר והדבק את המספר ישירות בכרטיסיה הגדרת מנהל הקישורים.
אם אתה משתמש במודעות פייסבוק, יש כלי אחד שאתה צריך להתחיל להשתמש בו כדי להפיק את המרב מתקציב המודעות החברתיות שלך: פיקסל פייסבוק (עכשיו Meta Pixel).
אחד היתרונות הגדולים ביותר של פרסום במדיה החברתית הוא היכולת לבדוק, לעקוב, לחדד ולפלח את המודעות שלך בדיוק לייזר. פיקסל פייסבוק הוא כלי לאיסוף נתונים שעוזר להפיק את המרב מהמודעות שלך בפייסבוק ובאינסטגרם.
נכון לפברואר 2022, פיקסל פייסבוק שינה את שמו ל-Meta Pixel. תראה את זה מוזכר עם שני השמות לאורך מאמר זה.
אם אתה משתמש במודעות פייסבוק או אינסטגרם עכשיו, או מתכנן להשתמש בהן בכל נקודה בעתיד, פיקסל פייסבוק (או Meta pixel) הוא כלי חובה לשימוש. המשך לקרוא כדי ללמוד איך זה עובד.
מהו פיקסל פייסבוק (הידוע גם כ-Meta pixel)?
הפיקסל של פייסבוק הוא פיסת קוד שאתה ממקם באתר שלך. הוא אוסף נתונים שעוזרים לך לעקוב אחר המרות ממודעות פייסבוק, למטב מודעות, לבנות קהלים ממוקדים למודעות עתידיות ולשווק מחדש לאנשים שכבר נקטו פעולה כלשהי באתר שלך.
איך פועל הפיקסל של פייסבוק?
הפיקסל של פייסבוק פועל על ידי הצבה והפעלה של קובצי Cookie כדי לעקוב אחר משתמשים בזמן שהם מקיימים אינטראקציה עם העסק שלך הן בפייסבוק והן מאינסטגרם ומחוצה לה.
Facebook Pixel הוא כלי עוצמתי שנועד לעזור לעסקים ולעמודים במעקב אחר הפעולות שהמשתמשים מבצעים באתר שלהם בעקבות פרסום או מודעות בפייסבוק ובאינסטגרם. הפיקסל מאפשר לך להבין כיצד גולשים מתנהגים באתר שלך, ובכך לשפר את קמפייני הפרסום שלך ולהגביר את היעילות שלהם.
1. התקנת הפיקסל
הפיקסל הוא קוד קצר שאתה מוסיף לאתר שלך, בדרך כלל בכדי לעקוב אחרי פעולות של משתמשים. הקוד הזה משתלב בדפי האתר ומספק מידע לפייסבוק על הפעולות שמבצע הגולש (למשל, רכישת מוצר, מילוי טופס יצירת קשר, הוספת פריט לעגלת קניות וכו').
כדי להתקין את הפיקסל, עליך:
- לגשת למנהל המודעות של פייסבוק.
- ליצור פיקסל חדש (אם טרם יצרת אחד).
- להעתיק את הקוד שנוצר ולהדביק אותו בעמודי האתר שלך, בדרך כלל לפני תום תגית ה-</head>.
2. מעקב אחרי פעולות
הפיקסל של פייסבוק מזהה ומנטר את הפעולות הבסיסיות והמתקדמות שהמשתמשים מבצעים באתר שלך. זה כולל פעולות כמו:
- צפייה בדף מסוים: ניתוח של מספר הצפיות בדפים ספציפיים באתר.
- הוספה לעגלה: כאשר משתמש מוסיף פריט לעגלת הקניות.
- רכישות: מעקב אחרי פעולות רכישה והמרות.
- הרשמה: מילוי טופס יצירת קשר או הרשמה לשירות.
הפיקסל מזהה את הפעולות הללו ומספק לך מידע מדויק על האפקטיביות של קמפיינים הפרסום שלך בפייסבוק.
3. המרות (Conversions)
הפיקסל מאפשר לעקוב אחרי "המרות" – פעולות חשובות שאתה רוצה שהמשתמשים יבצעו לאחר שראו את המודעות שלך. לדוגמה:
- המרות פשטניות: רכישה, הרשמה לניוזלטר, מילוי טופס.
- המרות מתקדמות: למשל, רכישת מוצר מסוים, שינוי בעגלת קניות, או ביצוע פעולה נוספת שקשורה להמשך השימוש באתר.
זה מאפשר לך למדוד את ההצלחה של הקמפיינים ולבחון אם הפרסום אכן הניב תוצאה כמו שציפית.
4. אופטימיזציה לקמפיינים
הפיקסל מספק פייסבוק את המידע הדרוש כדי לבצע אופטימיזציה של המודעות שלך. לדוגמה:
- אם אתה מבצע קמפיין לקידום מכירות, פייסבוק תוכל להציג את המודעות שלך לאנשים שסביר יותר שיעשו רכישה, בהתבסס על ההתנהגות שלהם באינטרנט.
- אם תבחר לבצע אופטימיזציה להמרות, פייסבוק תוכל להמיר את הקמפיינים כך שיפנו רק לאנשים שסביר שיעשו פעולה כלשהי (כגון הוספת מוצר לעגלה או סיום רכישה).
5. הבניית קהלים מותאמים (Custom Audiences)
הפיקסל של פייסבוק מאפשר לך ליצור קהלים מותאמים אישית (Custom Audiences) עבור מודעות. למשל:
- קהלי מחדש (Remarketing): תוכל לפנות למי שכבר ביקר באתר שלך או ביצע פעולה כלשהי (למשל, הוסיף מוצר לעגלת קניות אך לא סיים את הרכישה).
- קהל דומה (Lookalike Audiences): פייסבוק מאפשרת ליצור קהל דמוי של המשתמשים המרה, כלומר פייסבוק מחפש קהל דומה לאנשים שביצעו את הפעולה המועדפת (רכישה, הרשמה).
6. הפקת דוחות ומדדים
הפיקסל מספק דוחות מפורטים על הפעולות שנעשו באתר שלך וההמרות שהתרחשו כתוצאה מקמפיינים מסוימים. תוכל לראות:
- כמה רכישות נעשו.
- מה היו ערכי המרות (למשל, ההכנסה שהייתה לכל פעולה).
- אילו מודעות וקהלים הניבו את התוצאות הטובות ביותר.
על פי המידע הזה, תוכל לשפר את הקמפיינים ולבצע אופטימיזציה כדי לקבל תוצאות טובות יותר.
7. הגדרת מטרות פרסום ויעדים
בעזרת הפיקסל, תוכל להגדיר את המטרות של כל קמפיין פרסום, למשל:
- הגברת המכירות: הגדרת מטרות של מכירה או רכישה.
- הגדלת הרשמות: במידה ואתה מעוניין להגדיל את מספר הנרשמים לניוזלטר או למערכת שלך.
- הגברת המעורבות: אם מטרת הקמפיין היא להגדיל את המעורבות או את החשיפה לעמוד הפייסבוק.
8. קידום חכם יותר בעזרת המידע
הפיקסל של פייסבוק מאפשר לך להבין אילו קמפיינים או קבוצות מודעות מביאות את התוצאות הטובות ביותר. את המידע הזה תוכל להשתמש כדי:
- לכוון את המודעות שלך לקהלים הרלוונטיים ביותר.
- להוציא את המודעות הבלתי אפקטיביות ולהגביר את התקציב עבור המודעות שיצרו יותר המרות.
הפיקסל של פייסבוק הוא כלי חשוב ויעיל לעסקים שמריצים קמפיינים על פלטפורמות של פייסבוק ואינסטגרם. באמצעות הפיקסל, תוכל לעקוב אחרי הפעולות של המשתמשים באתר שלך, למדוד את ההצלחה של הקמפיינים, ולבצע אופטימיזציה מדויקת כדי להגיע לתוצאות טובות יותר.